اقتصادی

از کجا بفهمیم کالابرگ فروردین 1403 به ما تعلق میگیرد؟

برای اینکه بدانید یارانه کالابرگ فروردین 1403 به شما تعلق می گیرد یا نه با ما همراه باشید.

یارانه کالابرگ فروردین 1403 برای  یارانه بگیران تا  دهک هفتم تعلق گرفته است که می توانند از فروشگاه های تعیین شده خرید کنند.برای اطلاع از جزئیات در قاب فردا همراه ماباشید.

کالابرگ الکترونیک به عنوان طرح فجرانه از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا سه ماه، هر ماه در تاریخ ۱۷ الی بیستم هر ماه مبلغ ۲۲۰ هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ می شود. در این طرح بزرگ کالابرگ الکترونیکی دهک های اول تا هفتم درآمدی می توانند از اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی استفاده کنند و نیازی نیست افراد اعتبار خود را یکجا خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه خرید کنند. در این میان ممکن است برخی ندانند آیا کالابرگ الکترونیکی به آنها تعلق گرفته است یا خیر؟ و ممکن است بپرسند از کجا بفهمیم کالابرگ به ما تعلق میگیرد؟، کالابرگ شامل چه چیزاهایی می شود؟ مبلغ کالابرگ الکترونیکی چقدر است؟ روش استفاده از کالابرگ یارانه چگونه است؟ کالابرگ الکترونیکی شامل چه کسانی میشود؟

استعلام کالابرگ الکترونیکی/ چگونه بفهمیم کالابرگ فروردین 1403 به ما تعلق میگرد؟

به گزارش سبدگردان هدف در اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه، اعتبار تشویقی یارانه به مبلغ ۲۲۰ هرار تومان به ازای هر نفر می باشد. این طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال اجرا می باشد. از این رو در پاسخ به این سوال که مبلغ کالابرگ الکترونیکی چقدر است؟

باید بگوییم مبلغ اعتبار برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان می باشد که در حساب سرپرست خانوار شارژ می شود. یعنی یک خانواده ی ۴ نفره که در دهک مثلا ۳ قرار دارد به میزان ۸۸۰ هززار تومان اعتبار تشویقی دریافت می کند که باید آن را به خرید کالابرگ اختصاص دهد و همچنین مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم یارانه ی نقدی دریافت خواهد کرد.

هر ماه در تاریخ هفدهم تا بیستم هر ماه یارانه ی تشویقی در حساب سرپرستان خانوار شارژ می شود و این اعتبار به صورت نقدی قابل برداشت نمی باشد. این یارانه تشویقی مازاد بر یارانه ی نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی می باشد و یارانه ی نقدی ر مردم اختیار دارند که به صورت نقدی دریافت کرده و هر کجا دوست دارند خرج کنند، اما اعتبار تشویقی برای خرید کالا از فروشگاه های طرف قرارداد می باشد.

چگونه بفهمبم کالابرگ به ما تعلق میگیرد؟

یک کد دستوری کالابرگ وجود دارد که مردم با گرفتن آن می توانند بفهمن که آیا کالابرگ و مبلغ یارانه تشویقی به آنها تعلق گرفته است یا خیر و همچنین پس از خرید با این کد می توانند از مانده ی اعتبار خود هم با خبر شوند.

کد استعلام کالا برگ الکترونیکی

از این رو کالا‌ها در فروشگاه‌ های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌ مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

برنامه استعلام کالا برگ یارانه

همچنین برای اینکه بدانید کالا برگ شارژ شده یا نه باید استعلام کالا برگ الکترونیکی را بگیرید برای این کار باید برنامه شبکه ملی اعتبار که به اختصار «شما» نام گذاری شده است، را نصب نمایید.

شبکه ملی اعتبار “شما”، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است.

افرا می توانند برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

مدت زمان استفاده از اعتبار خرید کالابرگ الکترونیکی

شهروندان نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا پانزدهم هر ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌ های مجاز نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.

پس از اعلام اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تصور اینکه طرح محدود به ۱۷ بهمن و یا دهه فجر است، موجب بروز ازدحام در برابر برخی فروشگاه‌ها و سردرگمی برخی شهروندان شده است که انتظار می‌رود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالا‌های اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا