اجتماعی

آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ایران

در این پست از مطالب سایت قاب فردا درنظر داریم آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ایران سال 1403 که روز جمعه هشتم تیرماه در سراسر ایران برگزار می شود را اعلام کنیم.

آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ایران از نظر ایسپا

 یافته‌های موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روز ۶ تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه ۳۵۸۹ نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده به شرح ذیل است؛

به گزارش روابط عمومی ایسپا طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی، میزان مشارکت قطعی مردم از ۹/۴۳ درصد در موج قبلی به ۴۶ درصد در نظرسنجی حاضر رسیده است. با توجه به افزایش ۲.۱ درصدی مشارکت کنندگان قطعی در این نظرسنجی، انتظار می‌رود این میزان تا روز برگزاری انتخابات تغییر کند.

برآورد ایسپا از میزان مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه با حاشیه خطای ۲±، ۵۱ درصد است. نرخ پاسخگویی به پرسشگران ایسپا حدود ۴۷ درصد بوده است.

آخرین نظرسنجی  دانشگاه تهران

آخرین نظرسنجی  دانشگاه تهران
آخرین نظرسنجی  دانشگاه تهران

نتیجه نظرسنجی داده‌کاوی و افکارسنجی تیمی

محسن فینی زاده متخصص ارشد داده‌کاوی و افکارسنجی تیمی که انتخابات ۹۶ و ۹۸ را دقیق پیشبینی کرده بود، نتایج آخرین نظرسنجی و افکارسنجی انتخاباتی را منتشر کرد که بر اساس آن رای جلیلی درصورت اجماع بر روی او بیشتر است تا رای قالیباف. همچنین درصورت عدم اجماع طبق این نظرسنجی و افکارسنجی معتبر و علمی، جلیلی با فاصله ی ۶ درصدی از قالیباف به دور دوم صعود می‌کند. نتایج افکارسنجی به شرح زیر است:

🗳 #پزشکیان ۳۲
🗳 #جلیلی ۲۶
🗳 #قالیباف ۲۰

🔹 نکته‌ی مهم درمورد دقت بالای این افکارسنجی این است که فقط به یک شیوه اکتفا نکرده و این پیش بینی حاصل حوزه بیگ دیتا و پیمایش حضوری است که با الگوی جدید، چند وجهی و با بهره گیری از هوش مصنوعی و سرمایه انسانی نخبه در بازه انتخابات توسط تیم های شرکت های خصوصی و تخصصی انجام شده است و به گفته‌ی وی «هم بررسی بیگ دیتا و هم نظرسنجی حضوری توسط تیم ها و شرکت های مجموعه خودمان صورت گرفته و از نظر علمی و عدم سوگیری و جهت گیری معتبر است»

🔸این افکارسنجی و نظرسنجی معتبر و علمی با ترکیب علمی دو روش زیر انجام شده است:
📊 بیگ دیتا با بررسی میلیون ها محتوا و کنش در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

📝 نظرسنجی به روش حضوری با نمونه ۳۹۵۰ در سراسر کشور

محسن فینی زاده منتشر کننده‌ی این و نظرسنجی و افکارسنجی، متخصص داده‌کاوی و پژوهشگر رسانه است.
او که هم‌بنیان‌گذار مرکز پژوهشی بتا، هگزا و آکادمی دانیکاد است عضو سابق تیم داده‌کاوی لایف‌وب بوده و همچنین اولین مدیر بخش تحلیل داده شرکت دانش بنیان دیتاک را در رزومه دارد.
در زمان حضور وی در لایف‌وب، این تیم دو انتخابات ۹۶ و ۹۸ را به طور دقیقی پیشینی کرده بود که موجب حیرت رسانه‌ها شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا