اجتماعی

آیا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات 1403 می شود؟

پیگیری‌ها حاکی از این است که سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری سال 1403 ثبت نام خواهد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز در انتخابات ثبت نام کرد و با تعجب همگان با تایید صلاحیت شورای نگهبان وارد رقابت‌های انتخاباتی شد.

این در حالی است که برخلاف انتظار، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در انتخابات سال 1400 از نظر شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده بودند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان جهت ورود به انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شد. وی نامزد مورد حمایت حزب اسلامی قانون است. وی پیشتر از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود.

بیوگرافی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰) پزشک و سیاستمدار اصولگرای ایرانی است که سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دولت سیزدهم برعهده دارد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

وی همچنین نماینده مشهد و کلات در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر و عضو هیئت رئیسه مجلس بوده و در دوره یازدهم تا خرداد ماه ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

وی متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت. وی همچنین از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بوده‌است.

 او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این جبهه درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود اما پس از تأسیس حزب قانون از جبههٔ پایداری جدا شد.

قاضی‌زاده هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا