تقویم

تاریخ دقیق روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال 1403

برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده است که تاریخ دقیق روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال 1403 چه روزی است. با سایت قاب فردا همراه باشید برای توضیحات این پست

تاریخ دقیق روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ دقیق روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال 1403 می باشد

تاریخ دقیق روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال میلادی 27 می 2024 می باشد

روز ملی روانشناس و مشاور در تقویم سال هجری قمری ۱۸ شوال ١٤٤٥ می باشد

۲۹ آوریل هرساله به عنوان روز روان‌شناس و مشاور در سرتاسر جهان، مراسم‌هایی در راستای معرفی هرچه بهتر این شاخه از علم برگزار می‌شود.

علت نامگذاری روز ملی روانشناس و مشاور چیست؟

سازمان نظام روان‌شناسی ایران مدت ها سعی داشت تا یک روز از سال را روز روان‌شناسی و مشاوره در ایران به تصویب برساند. از طرفی دیگر این روز هرساله از سوی سازمان ملل برگزار می‌شود. این روز از طرف سازمان ملل، هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود ولی همیشه در یک روز یکسان برگزار نشده است!

علت انتخاب این روز برای روانشناسان این است که در این روز، قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به تصویب رسید و به همین دلیل مراسمی برای معرفی بهتر این شاخه از علم در سراسر جهان برگزار می شود. روز روانشناس و مشاور باعث شد تا به اهمیت و نقش موثر روانشناسی در زندگی افراد بیش از پیش تاکید شود.

روز ملی روانشناس و مشاور
روز ملی روانشناس و مشاور

مروری بر تاثیر روانشناسی بر کیفیت زندگی

کیفیت زندگی برای هر فرد می تواند معنا و تعریف مستقلی داشته باشد که سبک زندگی او بستگی دارد. برخی اوقات داشتن گارد و مقاومت بی مورد در برابر مراجعه به روانشناس نمی گذارد که ما انسان این کیفیت زندگی‌مان را تا حد بسیار زیادی بهبود دهیم، این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مراجعه به روانشناس بسیار رایج است.

افراد می توانند در زمینه های مختلف، در هر زمان و با هر بهانه ای به روانشناس مراجعه کنند و مشکلات روانی خود را با وی در میان بگذارند. نمونه ای از این مشکلات عبارتند از افسردگی، اضطراب، عدم مهارت لازم برای برقراری ارتباط، تجربیات منفی، فقدان و مرگ عزیزان، فوبیا و …

به عنوان مثال کسی که تجربه منفی از یک اتفاق دارد همیشه خاطرات آن به طور پیوسته برای او تکرار می شود، در این صورت اگر فرد برای پیدا کردن آرامش و بهبود به روانشناس مراجعه نکند به مرور زمان دچار مشکلات روحی بیشتری می شود که درمان آن زمانبر تر بوده و فرد در معرض آسیب هایی قرار می گیرد که بازگشت او به زندگی سابق خیلی دشوار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا