اجتماعی

اعتصاب طلافروشان تا کی ادامه دارد 1403؟

فعالیت دوباره «سامانه جامع تجارت» و طرح «مالیات بر عایدی سرمایه»، باعث آغاز اعتصاب طلافروشان شد؛ اما حالا به نظر می‌رسد که اعتصاب طلافروشان، به اعتصابی سراسری تبدیل شده است. روزنامه هم میهن هم در شماره امروز خود در قالب یک گزارش مفصل و میدانی ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده است که بخش هایی از آن را می‌خوانید:

جزئیات تازه از اعتصاب طلافروشان

به گزارش سایت قاب فردا، طلافروشان بازار تهران، از روز یکشنبه «نهم اردیبهشت ماه»، در اعتراض به مصوبه مالیاتی مجلس و فعالیت دوباره «سامانه جامع تجارت»، دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های‌شان را تعطیل کردند. در روزهای بعد، طلافروشان در بازارهای چند شهر دیگر از جمله تبریز، همدان، اصفهان، مشهد، شیراز و اردبیل و…، نیز به این اعتصاب پیوستند.

اعتصاب طلافروشان تا کی ادامه دارد 1403؟
اعتصاب طلافروشان تا کی ادامه دارد 1403؟

* فعالیت دوباره «سامانه جامع تجارت» و طرح «مالیات بر عایدی سرمایه»، مهمترین دلیل اعتصاب صنف طلافروشان است که حالا به نظر می‌رسد به اعتصابی سراسری تبدیل شده است؛ اگرچه برخی از طلا فروشان در سطح شهر همچنان معامله می‌کنند اما طلا در کف قیمتی خود است و فروشندگان طلا در بازارهای سنتی، همه از معامله اجتناب دارند. گفت‌وگو با تعدادی از کسبه نشان می‌دهد اعتصاب بیشتر برای معاملات خرد بوده و فعالیت درون‌گروهی بین طلا‌فروشان ادامه دارد.

باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا