ورزشی

بیوگرافی سعدالله گلمرادی داور VAR دربی کیست؟

سعدالله گلمرادی دارو اهل تاجیکستان می باشد که به عنوان داور VAR دربی 103 معرفی شده است.

سعدالله گلمرادی داور VAR دربی 103 به جای مهناز ذکایی انتخاب شده است.برای اطلاع از بیوگرافی این چهره ورزشی با ما در قاب فردا همراه باشید.

داور تاجیکستانی جانشین مهناز ذکایی در تیم داوری دربی شد. بعد از انتشار تصویری از بانوی داوری ایران که او را بعنوان یکی از هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نشان می‌داد، کمیته داوران برای اینکه شائبه‌ای درخصوص تیم داوری دربی بوجود نیاید، ترجیح داد نام این داور را از لیست داوران این مسابقه حذف کند.

پس از این اتفاق فدراسیون فوتبال ایران بلافاصله با همتای تاجیک خود نامه نگاری و درخواست معرفی یک داور با لایسنس بین‌المللی برای اتاق VAR کرد که سعدالله گلمرادی برای این منظور معرفی شد.

نصرالله گلمرادی از سال ۲۰۱۷ در لیست بین المللی داوران فوتبال تاجیکستان حضور دارد و پس از قرار گرفتن در این لیست، اولین حضور مهم او در یک مسابقه بین المللی بین تیم‌های ملی اردن و نپال در سال ۲۰۱۹ بود.

جام ملت‌های آسیای قطر آخرین تورنمنت بین المللی بود که گلمرادی در آن قضاوت کرد. جدال تیم‌های ویتنام و اندونزی که با یک گل به سود اندونزی به پایان رسید هم یکی از مسابقاتی بود که این داور تاجیک سوت زد.

مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی ۲۰۲۳ هم جزو تورنمنت‌های بین المللی این داور تاجیک بوده و مسابقه ایران و افغانستان که با نتیجه ۶ بر یک به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید هم با قضاوت این داور برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا