هنری

سکانس توهین به معلم در سریال افعی تهران

فیلم و کلیپی از سکانس توهین به معلم در سریال افعی تهران را در سایت قاب فردا ببینید. در این سریال پیمان معادی و سحر دولتشاهی بازی می کنند.

فیلم سکانس توهین به معلم در سریال افعی تهران

در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال “افعی تهران“، چگونگی صدور مجوزافعاف و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد

با عوامل سریال افعی تهران برخورد شود!

سکانس توهین به معلم در سریال افعی تهران درباره تنبیه دانش‌آموزان در مدارس باعث شد مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی این سریال نمایش خانگی خبر دهد.

امید رضاوند، مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر‌به‌فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به دنبال همین مسئله جمعی از دانشجومعلمان و فرهنگیان برای برخورد با عوامل توهین به معلم در سریال افعی تهران درخواستی را تنظیم و منتشر کردند.
از جمله این بیانیه‌ها مربوط به بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید بوده که متن آن در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدا اولین معلم جهان
الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
همان کس که به وسیله قلم آموخت

معلمی شغلیست معنوی با اجری اخروی و جایگاه فرهنگی این شغل را با هیچ شغل و حرفه‌ای نمیتوان مقایسه کرد. همواره این عزیزان توسط جامعه و دولت مورد تکریم قرار گرفته و به صورت‌های مختلف ارج نهاده شده اند.

معلم مهمترین رکن توسعه و پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش مهم‌ترین ارگان راهبردی بینشی کشور که در خط مقدم جبهه جنگ ادراکی شناختی دشمن قرار دارد. از این رو کشور و جامعه پیوسته مدیون این قشر زحمت کش خواهند بود و معلمین مانند پدر و مادری دل سوز شاگردانی تربیت کرده مانند (فخری زاده. سردار سلیمانی و…).

اما این روز‌ها شاهد بودیم که این مقام والا و محترم توسط سینمای خانگی مورد هتک حرمت قرار گرفت و جایگاه و شخصیت این عزیزان برای جذب مخاطب مورد تحقیر قرار گرفت. فیلم جدید الپخش به عنوان (افعی تهران). در یکی از سکانس‌های خود به بازیگری (پیمان معادی) جایگاه و مراتب این شغل را مورد اهانت قرار داده و به سرعت در حال پخش است.

معاونت سیاست ورزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید به شدت این جریان را محکوم میکند و از این اقدام صدا و سیما به مقامات محترم قضایی شکایت میکند و تقاضای رسیدگی به این پرونده را در دادگاه عمومی و انقلاب دارد.

بازیگران مربوطه باید ممنوع الکار شوند و مجوز کارگردانی آقای سیروس مقدم (کارگردان سریال) ابطال گردد و از ادامه پخش این سریال جلوگیری شود.

به موجب این رفتار غیر اخلاقی و ناشایست که موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی به ویژه فرهنگیان شده از مسئولین مربوطه تقاضا میشود به جدیت برخورد کنند. وزارت آموزش و پرورش برای این موضوع اعلام جرم کرده است و به مقامات قضایی شکایت به عمل اورده و باید با قاطعیت با این افراد برخورد شود.

بازیگران مربوطه باید ممنوع الکار شوند و مجوز کارگردانی آقای سیروس مقدم (کارگردان سریال) ابطال گردد و از ادامه پخش این سریال جلوگیری شود.

ما دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اقلید از مسئولین محترم درخواست میکنیم با هتک کنندگان جایگاه معلمی به سختی برخورد کرده و عوامل صدا و سیما و سریال افعی تهران را به پای تریبون آورده و وادار به عذر خواهی کنند.

وسلام علیکم و رحمةالله و برکات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا