اقتصادی

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 نزولی می شود؟

مجددا در بازار شاهد این هستیم که فروشندگان افزایش پیدا کرده اند. این افزایش تعداد فروشنده در نمادهای پرتراکنش که حدود قیمت های 10 فروردین معامله می شوند به خوبی به چشم می آید. در واقع نمادهای پرتراکنش بورس ایران در حدود قیمت های 10 فروردین (کمی بالاتر یا کمی پایینتر هستند) و فعلا نه خریدار آنچنان زوری دارد که بتوانند قیمت ها را بالاتر ببرند و نه فروشنده آنقدر اصراری به منفی فروشی دارد که قیمت ها را پایین بیاورد. در این بین فرصتی برای سهم های ارزنده ی جامانده بوجود آمده است تا مثبت شوند و بخشی از بازار مثبت معامله شود و در مجموع بورس چندان بد به نظر نرسد.

برای بورس فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 پیش بینی می شود کماکان بورس نوسانی باشد و کماکان شاهد نمادهایی با معاملات مثبت باشیم و همچنین رفت و برگشت های منفی و مثبت در نمادهای پرتراکنش نیز خواهیم داشت.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 نزولی می شود؟
پیش بینی بورس فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 نزولی می شود؟

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

با افزایش عرضه ها در دقایق پایانی معاملات، باید منتظر آغاز سرخی برای روز روز سه شنبه باشیم. بازارِ دوشنبه علی‌رغم صعودی که در اواسط معاملات داشت، نتوانست بر فروشندگان غلبه کند. همین موضوع منجر به قرار گرفتن قیمت آخرین معامله اکثر سهامِ بازار در محدوده‌ای پایین‌تر از قیمت پایانی شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز به معاملات فردا هم سرایت کند و در آغاز معاملات شاهد افت شاخص کل باشیم. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود.

بازار سرمایه پس از رشد 77 هزار واحدی شاخص کل در معاملات روز شنبه، با افزایش عرضه توسط فروشندگان مواجه شده است. طی دیروز و امروز، بازار سرمایه متعادل بود.

صندوق‌های اهرمی این روزها به یک دماسنج اصلی برای سنجش وضعیت بازار تبدیل شده‌اند. در همین راستا، در روز سه شنبه، معاملات صندوق‌های اهرمی نیز در کنار نمادهایی از جمله خودرو، خساپا، فملی و شبندر؛ مهم خواهند بود. افزایش تقاضا و سبزپوشی این نمادها می‌تواند منجر به تقویت طرف تقاضا در بازار فردا شود.

در این نظرسنجی، از کارشناسان خواسته شده تا روند شاخص کل، شاخص هم‌وزن و صنایع برتر را پیش‌بینی کنند.

در قسمت شاخص کل، «صعودی» به معنای رشد بیش از پنج هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص بین مثبت و منفی پنج هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از پنج هزار واحد است.

همچنین در قسمت شاخص هم‌وزن، «صعودی» به معنای رشد بیش از دو هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص هم‌وزن بین مثبت و منفی دو هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از دو حد است.

نامسمتشاخص کلشاخص هم وزنصنایع برتر
مجتبی دیباکارشناس بازار سرمایهصعودصعودیرایانه – دارویی – بیمه‌ای – سیمانی
سعید حسینی پناهکارشناس بازار سرمایهمتعادلصعودیبانکی
سهیلا نقی پورکارشناس بازار سرمایهصعودیصعودیپتروشیمی – سیمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا